سخنگوی کرملین:

پوتین برای تبریک کریسمس با جو بایدن تماس نمی‌گیرد

سخنگوی کرملین گفت رئیس جمهور روسیه قصد ندارد برای تبریک کریسمس با رئیس جمهور آمریکا تماس بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد ندارد ۲۵ دسامبر همزمان با جشن سال نوی میلادی برای تبریک کریسمس، با همتای آمریکایی خود جو بایدن تماس بگیرد. هیچ برنامه ای در این باره وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف گفت: مسکو و واشنگتن درباره برنامه‌ریزی دیدار بعدی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، صحبتی را آغاز نکرده‌اند. وی در پاسخ به سوالی درباره محل نشست بعدی، خاطرنشان کرد که هنوز تصمیمی برای آن اتخاذ نشده و حتی به زمان برگزاری ان نیز نزدیک نیستیم.

این اظهارات سخنگوی کرملین پس از آن بیان می‌شود که هفته گذشته کاخ سفید فاش کرد در حال تعیین زمانی برای گفت‌وگو بین روسای جمهور دو کشور است. 

چندی پیش، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از احتمال گفت‌وگوی مجدد رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

پیش از این، پوتین در گفت‌وگوی ویدئویی ۷ دسامبر با بایدن، اظهار داشت دوست دارد شخصاً با بایدن ملاقات کند.

این در حالی است که تنش‌های روسیه و آمریکا در موضوع اوکراین چندی است که بالا گرفته است؛ به طوری که رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است: «مسکو در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و هر لحظه خطر پاسخی سخت از سوی ما وجود دارد.» معاون وزیر خارجه روسیه نیز از اقدام متقابل در صورت نپذیرفتن پیشنهادات مسکو از سوی ناتو و آمریکا خبر داده است.

در مقابل نیز یک مقام ارشد آمریکایی هم مدعی شد دولت بایدن در حال بررسی اقدامات سختگیرانه برای کنترل صادرات به روسیه در صورت حمله نظامی به اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار